söndag 18 mars 2018

D-vitamin lycka

VIIIILKEN HÄRLIG DAG NANANAANANANAAA

Termometern visade på -3 grader utomus, vi hade 14 grader på altanen och över 20 inne i uterummet!!

Holy SUNday vilken härlig vårdag vi har haft här på ön idag. Började dagen med lite sovmorgon, låg och drog ett tag i sängen med solens stålar rakt i ansiktet. Sen gick jag och Carson ut på hans morgonkiss i trädgården, passade på att vara ute en bra stund då det var sååå skönt. Sen passade han och jag på att ta en gemensam frukost och lite mys i uterummet innan vi gick in och väckte Alex för att "tvinga" (det gick rätt lätt faktiskt) med honom ut på en långpromenad. Efter det har vi vart ute i stort sätt hela dagen fram tills nu, passade på att röja lite i trädgården och så planerade vi upp hur vi vill att trädgården ska se ut. Lunchade i uterummet i tunna kläder och med dörren öppen till altanen. Carson har ÄLSKAT att kunna gå in och ut som han vill. Han lär ha världens bästa sommar när han kommer kunna springa in och ut som han själv vill.

Alex åkte till jobbet vid tre tiden och då passade jag på att gå ner och duscha och Carson gick och la sig. Både han och jag är nu helt slut av en hel dags d-vitamin och frisk luft! Det har ju inte vart så mycket av något av det de senaste halvåret.  Lär inte hitta på så mycket mer idag, kanske tar en promenad lite senare i eftermiddag, vi får se vad vi känner för om någon timme.

Helt galet vad lite sol kan göra en lycklig och fylla en med energi. Hela dagen igår låg jag helt lamslagen i soffan, orkade inte resa mig upp, orkade inte sova, orkade inte göra någonting. Hade planerat att dammsuga i huset men började nästan gråta av bara tanken på det. Men idag känns allting så mycket lättare, är fortfarande skittrött men det känns ändå lite mer motiverande att göra saker när vädret är på ens sida.


 

 

 


Var e var e var e Carson...

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kräftskiva 2018