söndag 12 augusti 2018

Bröllop, fest och lite depp

Det har hänt en del sedan senast. Har både hunnit börja planera ett bröllop och genomföra det. Grejat en del på tomten och huset, haft en och en halv semester samt hunnit ha en del toppar och dalar i mitt mående.

Bröllopet var någonting extra så det kommer få ett alldeles eget inlägg.

Alex och jag hade två veckors semester tillsammans vid midsommar. Två perfekta veckor med fint väder, mycket bad i poolen. Dagar på stranden, långa morgonpromenader och ett flertal glas vin på altanen sena kvällar.
Vi grejade en del i trädgården, planterade både djungelgurka, tomat, paprika, sallad och en hel del olika kryddor. Inte för att vi direkt går och äter av det som vi lyckats odla fram men det är ändå en härlig känsla av att det finns ute, i  VÅR trädgård. Fantastiskt.

Nu har jag två veckors semester till. En vecka avklarad, en vecka kvar. Dock kunde inte Alex få ledigt dessa två veckorna så det är mycket ensamtid dessa dagar och alla som känner mig vet ju att min hjärna jobbar på högvarv när jag är själv. Min rastlösa själ behöver ständigt ett projekt att jobba med.
Häromdagen fick jag ett infall efter att ha träffat mamma en snabbis och bestämde mig väldigt spontant för att måla det vita i köket grönt. Så nu är det grönt och grått. Som ett helt nytt kök och det känns såååå bra. Det vit/grå vart lite opersonligt och kalt. Nu är det varmt och välkomnande istället. Före och efter bilder kommer även det i ett eget inlägg för datorn jag använder för att skriva är inte särskilt samarbetsvillig.
Läste någonstans att bär man svarta kläder när man känner sig lite låg så förstärker det känslan. Det svarta förstärker de negativa känslorna och bygger på de tunga man känner. Vet inte om det egentligen bara är trams men kan ändå relatera lite till det. Hemma vill jag just nu få bort allt det svarta vi har i inredningsväg, det känns bara tråkigt. Istället vill jag  bara ha in en massa färg. Ja, jag vet. Färg är modernt men jag tror inte bara att det är därför jag vill ha det. Tror att färg hjälper till att fylla på med energi.
Jag har alltid gillat färg. Speciellt gult, "fulgul" är  verkligen min färg. Men ärligt, finns det någon färg som gör en så glad som gult?
Här hemma har vi just nu olika "färgteman" i varje rum. Sovrummets tema är gult, har härliga linnelakan, kuddfodral, filt, krukor samt ett fång av årets nya favoritblomma. Solrosen,
Tror faktiskt även att ena väggen inne i sovrummet ska få en omgång av den gröna färgen från köket.

Vardagsrummet är grönt, gröna kuddar, gardiner, vaser och prydnadssaker.
Alex rum är grått och blått. Där inne ska även golvet målas vitt och garderobsdörrarna bli grå. Egentligen skulle jag målat  golvet redan idag men klant som man är så råkade jag sabba golvfärgen och köpa den grå istället för vit. Så det får bli någon gång nästa vecka istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kräftskiva 2018