onsdag 7 februari 2018

7/2-18 Arga snickaren hade inte vart nöjd.

Jösses vad trött jag är. Har varit igång konstant sen klockan åtta i morse. Började dagen med att åka till lägenheten och flyttstäda den eftersom att vi snart (äntligen) ska lämna över nycklarna till den. Var där och städade intensivt i några timmar så nu är det så gott som färdigt där. När Alex kommer hem ska vi åka tillbaka och hämta alla städsakerna och fixa det sista.

När jag kom hem igen så målade jag sista omgången av första halvan av köket. Det blir såå fint! Men självklart hann det bli alldeles för mörkt idag igen så ni får vänta ännu lite längre på bilder.

MEN vad skulle jag göra under tiden som färgen torkade och Alex är på jobbet så att jag inte själv kan påbörja resten av målningen i köket då det är för mycket tunga saker att flytta?
JO! man påbörjar ett annat rum samtidigt :):):)):)
Både Alex rum och vårt sovrum ska ju rustas upp. I Alex rum är det rätt mycket som ska göras. Måla tak, riva upp golv, måla väggar och samt måla garderoberna in och utvändigt. Därför har är så smått påbörjat sovrummet istället. Flyttade in sängen i Alex rum och gjorde tillfälligt sovrum där inne under tiden som jag fixar tak och väggar inne i det egentliga sovrummet.

Hela eftermiddagen gick åt att släpa hyllor ut i garaget och flytta sängarna. Samt så är även golvet täckt med papper. Det som återstår av dagens jobb är att fylla i lite hål i taket så att det bara är att börja måla imorgon så fort som möjligt.

Det är ju dock rätt kul att jag alltid i alla år gjort narr av min mamma. Att man helt plötsligt kunde komma hem från skolan en dag och fått ett helt nytt sovrum eller att vardagsrummet var flyttat. Nu gör jag exakt samma sak mot Alex. Stackarn vet inte vad som väntar honom när han kommer hem ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kräftskiva 2018