tisdag 27 februari 2018

En slank hon hit...och en slank hon dit....och en slank hon ner i diket....BOKSTAVLIGTALAT

Herregud vilket kaos det har vart på ön de senaste två dagarna. Riktigt snöstorm och kaoisiga vägar. Förberedde mig redan igår på att ej kunna ta mig till jobbet idag men pga att man är lite risky och halvt arbetsnarkoman så satte jag mig bakom ratten i morse och körde till jobbet. Halva vägen såg jag ingenting och andra halvan gick hur bra som helst.
Vägen hem däremot. DÅ var det kaos. Flera gånger hade jag ingen aning om vart på öland jag var. Visste inte om jag låg  på min sida eller på fel sida. Visste inte om jag hade någon framför, bakom eller mötande. Så obehagligt.

Två gånger inom loppet av tre minuter hade jag kört ner i diket på FEL sida av vägen. Dock lyckades jag ta mig upp själv genom att bara fortsätta köra de två första gångerna. SEN, mitt i ingenstans. Hade absolut ingen aning om vart jag var så hamnade jag i diket igen, denna gång på min egna sida. Dock lyckades jag inte ta mig upp där igen trots att jag egentligen inte stod illa till alls.
Som tur var körde jag inte mer än 15-20 km/h någn utav gångerna så det blev ju varken skada på bilen eller mig! Det hade kunnat gå så mycket värre än vad det gjorde!

Är så förvånad!! Under de 10-15 minuter jag väntade på att min hjälp upp skulle komma så stannade FEM bilar och frågade om jag behövde hjälp . Alla var såå trevliga och  ville verkligen hjälpa, TACK!
Precis innan mamma och pappa som skulle hjälpa mig upp kom en bonde och drog upp mig, gick på 20 sekunder och sen vart jag på vägen igen!

Så himla otäckt, är inte så pigg på att sätta mig i en bil för att ta mig till jobbet imorgon om det är sånna här vägar igen. Vi får se hur det ser ut.

En slank hon hit, en slank hon dit å en slank hon ner i diket.


1 kommentar:

Kräftskiva 2018