torsdag 1 februari 2018

GALEN 1/2-18

Alltså blir helt galen på denna doftranka. Har haft den typ sen jag tog studenten och egentligen är jag inget fan av denna typ av blomma men eftersom att den ändå vart så pass fin så har jag inte haft hjärta att kasta den.

Den har alltså överlevt att vara i Alex lägenhet i Kalmar. VECKOR i södersol och utan vatten, så fort den fick vatten så reste den sig och vart jättefin. Sen fick den flytta med till lägenheten i Mörbylånga. Där växte den något helt galet och tog över ett helt fönster PLUS höll på att kväva Alex stora träd som stod bredvid. 

Nu här i huset fick den flytta ner till badrummet i källaren. Alltså INGET ljus och det enda vatten den får är få tillfällen då den kan få lite varmt, tvåligt smutsvatten från badkaret. ÄNDÅ fortsätter den trivas och växa. JAG FÖRSTÅR INTE. 
Nu när jag satt i badet upptäckte jag till och med en helt ny liten stjälk med småblad.

Alltså jag är ju en sån person som tror att saker och ting händer av en anledning och att folk som gått bort är med och hjälper en i vardagen (till exempel är ju ja SÄKER på att jag har någon med mig jämt, men mer om det i ett annat inlägg) och ju mer jag sitter här och skriver och tänker på denna blomma desto nojigare blir jag. Denna nya kvisten med blad kanske symboliserar någonting nytt i mitt liv. 
Det är ju nämligen så att det håller på att hända en grej i mitt liv som jag aldrig vart med om innan. Som på ett sätt är en rätt stor grej och tänk om detta visar det på något sätt?
Wow, fyfan vad töntigt det låter när jag skriver det men det känns ändå bra på något sätt.

TÄNK hur mycket jag har irriterat mig på denna blomma och nu på typ tre minuter blev jag istället lite rädd att den ska dö. Måste nog fortsätta att missköta den för skulle jag börja ta hand om den kanske det betyder otur. Gosh, jag måste verkligen lära mig att stänga av hjärnan ibland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kräftskiva 2018